Beszélgessünk a TikTok marketingről!

TikTok marketing Kép forrása: Pixabay.com

Az igen megosztó közösségimédia-platform jócskán feladja a leckét még a szakértőknek is. Az igazság az, hogy rengeteg tévhitet kell rendbe tennünk, ugyanis korántsem olyan egyszerű a képlet, mint sokan hiszik.

Például manapság már nem állja meg az sem a helyét, hogy kizárólag a tinédzserek használják, ugyanis egyre bővül a userek köre és szélesedik is úgymond a paletta a korosztályt tekintve.

Táncoló tiniktől a főzős, kertészkedős tartalmakig

Láthajuk, hogy a pandémia alatt milyen sokat is változtak a dolgok, talán kezdetben tényleg döntően éneklő, táncoló fiatalok bukkantak fel, mára komolyabb kicsomagolós, főzős, de akár kertészeti tartalmak is megjelentek. S ebből egyértelműen következik az is, hogy a TikTok marketing ereje nem lebecsülendő. Ha tehát jó ideje fontolgatjuk, hogy belevágnánk, a 7Blog online marketing ügynökség segítségünkre lehet.

Milyen a mentalitás ezen a közösségimédia-platformon? Ez egy lényeges kérdés, hiszen a siker nagymértékben függ attól, hogy mennyire ismerjük a felületet használók táborát, az ő stílusukat, az érdeklődési körüket, a szófordulataikat.

Talán mind közül a legfontosabb, hogy a userek utálják a tukmálós tartalmakat, azonnal kiszagolják, ha valaki erősen sales-es hangvetéllel kezd bele a mondandójába. Éppen emiatt, olykor jobban teljesítenek az úgymond “igénytelenebb” videók (mint például egy villamoson történő bejelentkezés).

Ezeken múlik a siker

Elsőként a legjelentősebb tényezőről érdemes beszélnünk, méghozzá a zenéről. Rengeteg múlik azon, hogy milyen a kiválasztott hangsáv. Természetesen számíthatunk az app segítségére is, az épp menőnek, trendinek számító zenék kiválasztása kapcsán, de ennél azért jóval összetettebb a dolog, hisze illeszkednie is kell a tartalom témájához.

A következő lényeges elem, maga a helyszín, ez kiváltképp akkor érdekes, ha több piacon is megjelennénk.

Jót tesz a videónak, ha minél többen megosztják, kedvelik, az algoritmus szerint nyilván értékesebb egy efféle tartalom, mint egy minimális reakciót kiváltó. Tehát feltétlenül rá kell gyúrni a felhasználói aktivitás javítására.

A téma éppoly lényeges, mint a zene, hiszen az algoritmus az alapján kínál számunkra tartalmakat, hogy illeszkedik-e az érdeklődési körünkhöz. Érdemes feliratozni a videót kulcsszavakkal.

Értsük meg a TikTok működését!

A rendszer például azt is nemtetszésként érzékeli, ha egy videón túl hamar átpörgettünk, ahogyan azt is, ha elrejtünk adott accountot. Persze ott van lehetőségként a nem tetszik gomb, ami elég erős jelzés.

Ne feledjük, hogy elsősorban a márkaismertség növelésében óriási a jelentősége ennek a platformnak, viszont nem mindig olyan egyszerű eldönteni, hogy a vállalkozásunk számára jó ötlet-e a TikTok marketing. Bizonytalanság esetén mindenképpen forduljunk szakértőkhöz, például a 7Blog veterán ügynökséghez.

Kép forrása: Pixabay.com

Hirdetés (X)