Egy startup-ötlet validálásakor figyelembe kell venni, hogy mekkora növekedés érhető el reálisan, mekkora kereslet van az értékesített termékek vagy szolgáltatás iránt, illetve hol lehet a szintlépés kulcsa.
A cikkben azt foglaljuk össze, hogy mindezeket figyelembe véve milyen növekedési útvonalak vázolhatók fel akkor, ha épp most szeretnénk elindulni egy koncepcióval. Izgalmas kérdésekről van tehát szó, vágjunk is bele!
Egy életmód vállalkozás lehet ígéretes startup-ötlet
Különösen abban a formátumban, ha egy általában már létező ötlet másolása, jobban mondva modellezése történik. A koncepció és az irány egyik legfontosabb előnye, maximum 1-2 alkalmazottal vagy akár egyszemélyes business keretei között is megvalósítható.
Például akkor, ha mondjuk a MiniCRM és a CRM jelentése már ismert számunkra, és ezen keresztül meglátjuk az optimalizálás lehetőségeit. Az életmóddal összeköthető vállalkozások közös sajátossága, hogy úgymond a kényelmi zónán belül prosperálnak.
Validáció szempontjából beszédes adat, hogy az Egyesült Államokban az összes vállalkozás 80%-a ebbe a típusba sorolható. Hogy példákat is mondjunk, a rendezvényszervezők, a speciális tudások oktatói ide tartoznak. Ha van rájuk értelmezhető kereslet, startup-sikersztori lehet belőlük.
Kis kockázatú vállalkozások nagyszerű startup-ötlet alapanyagok
Egy fokkal haladóbb szint, szemben a fentebb részletezett példánál. Itt már sajátosságként meg lehet említeni, hogy az alapítók az ilyen típusú történeteknél már üzletként állnak hozzá. Tekintve, hogy potenciálisan több profit lehet kilátásban.
Persze a nagyobb hozzáadott érték több alkalmazott foglalkoztatását is jelenti egyúttal. Adja magát viszont a kérdés, hogy egy kis kockázatú vállalkozási koncepció sikere vagy bukása milyen tényezőkön múlhat?
A kereslet, vagyis a vásárlóerő megléte ennél a műfajnál is elhagyhatatlan. Sokszor a legnagyobb igyekezet ellenére is csak a szerencsés gazdasági körülmények miatt tudnak ezek a businessek kiemelkedni az életmód-vállalkozások közül. Az alapítók szaktudásának hiánya pedig oda vezethet, hogy az induló cégek megrekednek egy kezdeti szinten.
Mitől számíthat egy startup ígéretes vállalkozásnak?
Attól, hogy egészen különleges sajátosságok együttállása figyelhető meg vele kapcsolatban. Tehát egyszerre van meg a betonbiztos cél, a lézerfókusz, az optimális üzemméret, a skálázhatóság, és még a megvalósításhoz szükséges képességek sem hiányoznak.
Minden ambiciózus vállalkozó ilyesfajta sikersztorit szeretne magának, persze a tényleges kivitelezés csak keveseknek sikerül. Ha viszont egy induló business képes magában hordozni a már említett sajátosságokat, akkor a Domino’s vagy a Subway-féle sikersztorik elérése, vagy akár túlszárnyalása sem lehetetlen!
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)