Filmes marketing – Egyedi megoldások a filmiparban

filmes marketing Kép forrása: Envato Elements

Egy filmet támogató marketing kampány nagyban megnövelheti a siker esélyét a jegypénztáraknál. Egy-egy ilyen kampány fő célja, hogy figyelmet tereljen a filmre, gyakorlatilag márkaismertséget építve a film és a stúdió köré.

Rengeteg olyan eszköz és csatorna áll a filmstúdiók rendelkezésére amelyek használatával elérhetik a potenciális közönség tagjait.

Manapság egyre inkább az online térben folyik a kampányok építése, hiszen a közösségi oldalakon, online hirdetési felületeken könnyen mérhetővé válik a kampányaink megtérülése és teljesítménye. De főleg nagyobb stúdiók esetén továbbra is a stratégia részét képezik az offline elemek.

Nézzünk néhány eszközt a filmes marketingesek eszköztárából, ami egyébként sok esetben akár teljesen más iparágak esetén is jól alkalmazható.

Közösségi média

Talán a leggyakrabban alkalmazott marketing eszköz a felsorolásban, hiszen tömegek érhetőek el a különböző felületeken keresztül.

Mind az organikus, mint a fizetett elérést érdemes figyelembe venni, hiszen igazán kreatív bejegyzésekkel és tartalmakkal is képesek készülni a filmekre specializálódott marketingesek. Elég csak a Barbie film teljesen egységes közösségi média kommunikációjára gondolni.

De kizárólag organikus posztokkal ma már nagyon nehéz kommunikálni, így igen nagy büdzséket allokálnak ezen tartalmak elérésének növelése érdekében.

Épp ennek köszönhetően fordulhat az elő, hogy egy-egy hollywoodi film bemutatását megelőzően az Instagram, vagy a YouTube felületén rengetegszer találkozhatunk a film trailerjével, vagy ahhoz kötődő egyéb tartalmakkal.

Különálló weboldal a film számára

Ez is egy igen hatékony eszköz, hiszen aki érdeklődik a film után az egy központi felületen megtalálhatja az aktuálisan elérhető információkat.

Többek közt a film trailerek, ízelítők, interview-k találhatóak meg itt, de van, hogy merch shopot is üzemeltetnek az alkotók, így filmes ajándéktárgyakat is vásárolhatunk, ami a jegyeladások mellett extra bevételt generál.

A különálló weboldal egy másik előnye is megmutatkozik itt, ugyanis egy dedikált site előbb utóbb felbukkan a Google keresőjében releváns keresések során. Tehát keresőoptimalizálási hozadéka is van a saját weblapnak.

TV-s hirdetések

Az online eszközök mellett nem szabad lebecsülni a hagyományos eszközöket sem. A TV-s hirdetések még mindig nagyon hatékonyan képesek támogatni a stúdiók céljait.

Gondolj csak bele mennyi tévénézőt lehet elérni egy-egy sportműsor, vagy szórakoztató műsor szüneteiben.

További hagyományos hirdetések

filmes marketing
Kép forrása: Envato Elements

A korábban említett tv-s hirdetések mellett továbbra is találkozhatunk olyan hirdetési megoldásokkal melyek régebben népszerűbbek voltak, de még ma is költséghatékonyan megvalósítható a használatuk.

Többek közt ide sorolható az újságokban megjelenő képi hirdetések vagy a rádiós spotok.

Influencer marketing

A véleményvezérek bevonása is egy rendkívül jövedelmező taktika lehet. Egy-egy témában jártasabb influencerrel kiépített partneri kapcsolat nagyban segíthet, hogy egy nagyon jól körülhatárolt társadalmi csoport elé tudjuk juttatni a filmünket.

Partneri megállapodások

Viszonylag újkeletű eleme a marketing kampányoknak a partneri együttműködés más márkákkal.

Főleg blockbuster filmek esetén találkozhatunk vele, hogy a nagy amerikai stúdiók gyorséttermektől kezdve, divatmárkákon át akár játékstúdiókig mindenkivel szerződnek a maximális elérés érdekében.

PR, avagy public relations

A PR célja nem más, minthogy publikációk, újságok, blogok és egyéb online és offline felületek említést tegyenek rólunk. Mindezt lehetőleg anélkül, hogy nekünk ezért fizetnünk kellene.

Ezt az eszközt az amerikai stúdiók igazán a csúcsra járatták, hiszen már a legkisebb filmek is komplett PR csomaggal együtt érkeznek a mozikba.

A PR részét képezik például a filmet megelőző turnék, interview-ek népszerűbb publikációkkal és influencerekkel.

Képek forrása: Envato Elements

Hirdetés (X)