A fogyasztói szokások változásának következtében fokozatosan nő az online eladások száma, azonban a webáruházak legfőbb feladata a forgalom növelése érdekében nem csak az új vásárlások számának, hanem azok gyakoriságának a többszörözése is. Ezt szolgálják a perszonalizált marketing eszközök.
A nagyobb webshopok a választék bővítésétől, míg a kisebbek rendszerint a specializációtól várják az eredményeket, azonban ennek okán számos kihívással kell megküzdeniük. A fokozódó versenyhelyzetben a marketing, valamint az információk szerepe felértékelődik. Hogyan lehet fenntartani a vásárlók fókuszát? Milyen eszközök állnak rendelkezésre ehhez?
Harc a vásárlókért
A klasszikus marketing eszközök, mint a hírlevelek, az akciók, az ingyenes szállítás lehetősége ma már szinte elvárás a vásárlók részéről, és általában nem jelent versenyelőnyt. De sok webáruház esetén a listaépítésben még jelentős fejlődési lehetőség van, számukra kínál megoldást a Konverzió Mester email marketing stratégia.
A versenyhelyzetben még nagyobb a nyomás, így a kereskedőknek olyan technikákat kell alkalmazni, amelyekkel kitűnhetnek a tömegből, illetve megszerezhetik az egyre tudatosabb vásárlók elköteleződését.
Már nem az ár a választás egyetlen és kizárólagos tényezője, hanem sokat nyom a latba a szolgáltatások minősége, a termékpaletta nagysága, a szállítási és fizetési lehetőségek köre. Az online jelenlét azonban megköveteli a felhasználói élmény növelését, ehhez pedig a felület, vagyis a webshop tökéletes kialakítása mellett rugalmas és segítőkész ügyfélszolgálatra, illetve speciális marketing eszközökre van szükség.
A jelszó: a webáruház perszonalizáció
A látogatásokból, vásárlásokból, vásárlói visszajelzésekből rengeteg értékes adat nyerhető ki, amennyiben ezek mérésére megfelelő webanalitikai szoftvert, illetve ezen információkban rejlő potenciál kihasználására intelligens marketing megoldásokat alkalmazol.
Az új vásárlások számának növelése mellett nagy figyelmet kell fordítanod a visszatérés arányának és mértékének növelésére, ehhez pedig kidolgozott stratégián alapuló célzott marketing eszközökre van szükséged. Az adatok gyűjtése és elemzése, illetve a célcsoport pontos ismeretében a személyre szabott értékesítés jelenti a követendő utat. A költség- és időhatékonyság pedig megköveteli a nagyfokú automatizációt.
A hatékonyság növelésének másik eszköze
A forgalom növelése érdekében a vásárlók ismerete, a perszonalizáció mellett a közösségi oldalak szerepe is hangsúlyos, hiszen ezek által nagyszámú érdeklődő érhető el, illetve az üzenetek hatékonyabban célba juttathatók. A social media felületek a termékek, ajánlatok népszerűsítése, illetve a fizetett hirdetések mellett lehetőséget biztosítanak a hivatalos oldalaknak ügyfélszolgálati funkcióra is.
A célzott, perszonalizált hírlevelek akkor érnek célt, akkor lesz sikeres egy kampány, ha a hozzáértő marketing szakemberek mellett megfelelő algoritmus kezeli az adatokat.
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)