Minden szakmának megvannak a maga sajátosságai, szépségei és árnyoldalai egyaránt. A rendezvényszervező szakmában is megtaláljuk ezeket, vannak olyan feladatok, amelyeket szívesen, könnyedén végez mindenki, míg egyes tevékenységek több odafigyelést igényelnek.
Ez utóbbiak közé sorolható például a zenés-táncos rendezvényekhez köthető rendezvénybiztosítás is, amely nem kis munkával jár. Segítségképpen olvasd el rövid összefoglalónkat a témáról!
A rendezvényszervezés feltételei
Mindig az érvényben lévő jogszabályok írják elő a rendezvényszervezés feltételeit. Ezeket a törvényeket, rendeleteket ismerni kell, ezért jó, ha beiratkozol a MOE Rendezvényakadémia által indított online kurzusra, mert itt naprakész információkat szerezhetsz a témával kapcsolatban.
Ezen a rendezvényszervező tanfolyamon nemcsak azt tanulhatod meg, milyen rendezvénytechnikai eszközök vannak, vagy hogyan kell levezényelni egy rendezvényi étkeztetést, hanem a tapasztalt oktatók a jogi környezetet is megismertetik.
Külön kitérnek a képzésen a zenés-táncos rendezvények sajátosságaira, amely az egyik legnehezebb témakör – de ugyanilyen izgalmas is! A legtöbb tanulót ez a rész érdekli igazán, így a tanfolyamvezetők számos esettanulmánnyal, jegyzettel is segítik őket a megértésben.
Mit kell tudni a zenés-táncos rendezvényekről?
A zenés-táncos rendezvények tartásáról való tudnivalókra a 23/2011. (III. 8.) Korm. rendelet (Ztr.) tér ki részletesen. A rendelet szövegét segítenek értelmezni a tanárok, és gyakorlatias útmutatást is tudnak adni minden tekintetben.
Ami fontos, hogy ezeknek a nyilvános rendezvényeknek – koncertek, hangversenyek, fesztiválok, diszkóestek, bálok, estélyek – a megrendezése jegyzői engedélyhez van kötve.
A jegyzői engedély feltétele a biztosítási terv elkészítése is, amely szakértelmet igényel. Éppen ezért ezt a feladatot a rendezvényszervezők másnak adják át. Ebből is látszik, hogy érdemes jó kapcsolatokat kialakítani – akár már a tanfolyamon is –, minél több emberrel megismerkedni, akiktől később szakmai segítséget kérhetünk.
A biztosítási terv kitér olyan dolgokra, hogy tűzriadó esetén mi a teendő, vagy hogyan kell be- és kiléptetni az embereket a helyszínen. Számos konkrét adatra van szükség a többoldalas dokumentum elkészítéséhez, és nagyon oda kell figyelni minden részletre a megírás során.
Segítők a rendezvényszervezésben
Tudnunk kell előre, hogy kik vesznek részt segítőként a zenés-táncos rendezvényen. Ilyenek lehetnek például a biztonsági személyzet vagy a hoszteszek is. De a cateringes csapatra vagy a rendezvénytechnikát biztosító cégre is gondoljunk!
Mindegyikükkel külön szerződést kell kötni, amelyben tisztázva vannak a felelősségi körök. A rendezvényszervezőnek kell egyszemélyben átlátnia mindent, ő koordinál, de az esetlegesen felmerülő hibákat a felelősöknek kell elhárítaniuk.
Nem túl könnyű feladata van tehát egy rendezvényszervezőnek, de épp ezek miatt a kihívások miatt olyan népszerű ez a szakma!
Kép forrása: Pixabay.com
Hirdetés (X)